Mūsu web-žurnālista intervija ar programmas autori, vadītāju un pasniedzēju Ilonu Ansoni.
Žurnālists: Katrā skaistumkopšanas salonā vai SPA centrā ir administrators. Reizēm pat vairāki. Viss it kā darbojas. Kāpēc ir nepieciešama īpaša administratoru apmācība?
- Ja vadītājs uzskata, ka administratora pienākumi ir tikai smaidīt, atbildēt uz telefona zvaniem un veikt pierakstus, tad neko mācīties nevajag. Taču realitāte ir tāda, ka klienti vēlās iegūt pilnīgu un detalizētu informāciju par jaunajām precēm un pakalpojumiem visdažādākajās jomās: cukura depilācija (sugaring), balajāža, mezoterapija un kavitācija... Administratoram jāspēj orientēties dažādās procedūrās un jāmāk novirzīt klients pie pareizā speciālista.
Mācību procesā liels uzsvars tiks likts uz pārdošanas mākslu: psiholoģija, terminoloģija, kompetents darbs ar mūsdienu komunikācijas līdzekļiem. Būs ne tikai teorija, bet arī prakse pie darba devēja reālā darba vidē.
Žurnālists: Cik ilgi ir jāmācās par SPA administratoru?
- Mācību ilgums ir 8 mēneši, nodarbības divas dienas nedēļā. Tas nozīmē, ka šīs mācības var apvienot ar darbu un praksi pie darba devēja. Mēs jau esam saņēmuši „pasūtījumus” apmācīt administratorus darbam jau esošos SPA centros viesnīcās un skaistumkopšanas centriem Latvijā un ārpus Latvijas.
Žurnālists: Ko interesantu var sagaidīt studenti, kas mācīsies BEAUTY SCHOOL?
- Mācību programmas laikā mums ir ieplānots aicināt ciemos pasaules mērogā atzītus lektorus, piemēram, Elena Bogačova (Krievija), kas ir uzskatāma par guru jautājumos par SPA salonu organizēšanu. Viņa ir arī grāmatu un mācību līdzekļu autore par tēmu „Augsta līmeņa serviss SPA”.
Būs daudz izbraukuma nodarbības SPA centros un skaistumkopšanas salonos, lai iepazītos ar skaistumkopšanas industrijas uzņēmumu specifiku, progresīvas pieredzes apmaiņai, jaunu datora programmu un tehnoloģiju apgūšanai.
Žurnālists: Ko vēl mācēs jūsu SPA administratori?
- Mūsu mācību programma tika veidota ciešā sadarbībā ar Baltijas SPA asociāciju, SPA centru un skaistumkopšanas salonu direktoriem un vadītājiem. Mēs noskaidrojām, ka administratoriem bieži pietrūkst:
- Pamatzināšanas grāmatvedībā (1C programma) un darbā ar kases aparātu;
- Prasme noformēt vitrīnas;
- Uzturēt mājas lapas un lapas sociālajos tīklos;
- Prasmes lietvedībā un lietišķā sarakstē;
- Stresa noturības un prasmes pielāgoties daudzuzdevumu veikšanai (multi-tasking).
Šo visu (un ne tikai šo) mēs iemācīsim un sagatavosim nevis vienkārši administratoru, bet palīgu un vadītāja „labo roku”, uz kuru var paļauties.
Žurnālists: Pateicamies par interviju un novēlam veiksmīgu jaunās mācību programmas startu!
Ilona Ansone. Baltijas SPA asociācijas valdes pārstāve, Krievijas Tūrisma industrijas apvienības Baltijas nodaļas vadītāja, Starptautiskās Ekspertu padomes pārstāve Wellness un SPA jomā.